Fotografia biznesowa i korporacyjna

Niełatwo jest zrobić naprawdę dobre zdjęcia. Oczywiście przygotowanie zdjęć biznesowych jest sztuką wymagającą od fotografa nie tylko świetnego warsztatu, ale także bardzo dużego doświadczenia i doskonałej znajomości tematu. Nie wystarczy tu opanować doskonale rzemiosło – trzeba być po trosze artystą, po trosze psychologiem, a po trosze specjalistą od PR czy od kreowania wizerunku. Fotograf, który chce odnieść sukces w tej specjalności musi znać się na specyfice swojej branży – rozumieć potrzeby swoich klientów.

Klient biznesowy w studio fotograficznym

W trakcie sesji, która ma na celu stworzenie i obróbkę zdjęć biznesowych będących potem swoistą wizytówką firmy niezwykle ważne staje się uchwycenie fotografowanej postaci w sytuacji jednoznacznie kojarzącej się z daną branżą i/lub z cechami uznawanymi za pożądane w danym biznesie. W sytuacji, gdy wymagana jest stanowczość i kompetencje, staramy się stworzyć i utrwalić wizerunek osoby prezentującej w swojej pracy zawodowej właśnie te przymioty.

Pomagają w tym oczywiście bardziej formalne stylizacje i odpowiedni dobór scenerii czy wnętrz, w których będzie odbywała się sesja. Nie zawsze będzie to studio fotografa. Bardzo dobre efekty można również uzyskać fotografując klientów w ich naturalnym środowisku zawodowym – w biurze, gabinecie, hali produkcyjnej czy na tle firmowego budynku.

Fotografia korporacyjna a marketing

Niezwykle istotne staje się dziś odpowiednie stworzenie i wypromowanie określonego wizerunku. Trzeba pamiętać o tym, że wszystkie działania marketingowe powinny być ze sobą właściwie skorelowane. W ten sposób udaje się uzyskać bardzo spójny (a przez to również i skuteczny) przekaz marketingowy. Dobrze dobrane zdjęcia biznesowe z pewnością pomogą pokazać się w odpowiednim świetle. Wszystko to nie pozostaje przecież bez wpływu na odbiór firmy czy osób z nią związanych wśród klientów i w dłuższej perspektywie odbija się również na wynikach biznesowych.

Oczywiście powodzenie obranej strategii marketingowej zależy w dużej mierze od zrozumienia potrzeb klienta. Klient biznesowy z pewnością oczekuje określonego poziomu obsługi. Sama sesja fotograficzna musi być przeprowadzone w odpowiednich warunkach. Skuteczne zdjęcia liderów przedsiębiorstw powinny umieć przyciągać uwagę, powinny być jednocześnie intrygujące oraz w pewien sposób znajome. Osoba portretowana musi wzbudzać zaufanie, sprawiać, że chcemy wspólnie prowadzić biznes, wspólnie osiągać założone cele, wspólnie pracować nad nowym produktem lub usługą.